Kjøpsvilkår

BESTILLING

Nedenfor finner du all informasjon du trenger for å føle deg trygg når du handler i Crossbrands. Crossbrands driftes av Crossroads Loyalty Solutions AS. Juridisk selger av produktene i nettbutikken er Crossroads Loyalty Solutions AS.

BETALING

KORT

Betaling skjer via vår samarbeidspartner DIBS. Vi garanterer at all kommunikasjon med banken er ivaretatt på en sikker måte. Ved å bruke SSL-kryptering (Secure Socket Layer), garanterer vi at ingen uvedkommende kan se din kortinformasjon. Ingen informasjon om kortet vil bli lagret. Når du betaler med kort, må du skrive inn kortnummer og kortets utløpsdato (år og måned), samt CVV/CVC-koden. Vær oppmerksom på at kontoen din debiteres ved kjøpstidspunktet.

LEVERANSE

Levering av din bestilling skjer med Bring til nærmeste utleveringssted. Vi leverer alltid din bestilling så raskt som mulig, normalt innen 4 virkedager. Er varene ikke på lager, kan leveringstiden bli noe lengre. Vær oppmerksom på at enkelte produkter kan være utsolgt og at de ikke lenger er tilgjengelig. Garantikort/kvittering og eventuelle forsikringsbevis følger med leveransen. Husk å ta vare på kvitteringer, forsikringspapirer, etc., for eventuell retur, reklamasjon eller bytte av varen. Du er velkommen til å kontakte vår kundeservice hvis du har spørsmål rundt din ordre.

GARANTI

Garantien gir deg som regel rett til kostnadsfri utbedring av feil og mangler innenfor garantitiden. Garantien kan også være utformet slik at kun en bestemt funksjon i produktet er garantert. Hvis produktet i garantiperioden forringes på en måte som omfattes av garantien, regnes det som feil. Du har da i henhold til forbrukerkjøpsloven rett til å kreve at produktet repareres eller byttes.

Ifølge forbrukerkjøpsloven, har du tre år (hvis ingen annen garanti er gitt) på deg til å klage på en produksjonsfeil. En produksjonsfeil kan være en feil som oppstod under eller rett etter produksjonen, og før du fikk produktet. Slike feil kan komme til syne ganske lang tid etter kjøpet. At produktet har en kortere garantitid betyr ikke at reklamasjonstiden er redusert. Forskjellen er at når garantien er utløpt, er det du som må bevise at feilen var der før du mottok varen.

ANGRE- OG BYTTERETT

Angrerettloven gir deg mulighet til å komme ut av et kjøp uten at du behøver å begrunne overfor selgeren hvorfor du vil gå fra kjøpsavtalen.

Alle returer/klager skal alltid formidles til Crossbrands kundeservice før du returnerer produktet. Det er angrerett på alle produkter fra Crossbrands. Ved angrerett betales returporto av kunde. 

REKLAMASJON

En reklamasjon betyr at du melder fra til selger, herunder Crossbrands, at du ikke er fornøyd med produktet, og at du angir hva du mener er feil med produktet. Du må opplyse om feilen "innen rimelig tid" etter at du oppdaget feilen, eller burde ha oppdaget feilen. Forbrukerkjøpsloven sier at klage innen to måneder vil være tilstrekkelig, men både kjøper og selger vil normalt være tjent med at du reklamerer så fort som mulig. Produktet kan ha en garanti på mindre enn tre år, men det forkorter ikke reklamasjonstiden etter forbrukerkjøpsloven. For å være sikker på at du ikke går glipp av dine rettigheter: Klag alltid så snart som mulig. Mangler og feil i forbindelse med reklamasjon sendes til Crossbrands kundeservice.

FRAKT/PORTO

For hver bestilling, tilkommer det frakt/porto. Dette vises tydelig i kassen før du legger inn bestillingen. Frakt/porto er avhengig av størrelse og vekt på din bestilling.

UAVHENTEDE PAKKER

Hvis levering eller avhentning forsinkes p.g.a. din ubegrunnede avvisning av leveransen, eller hvis du ikke (i løpet av to uker etter vårt første forsøk på å levere varen til deg) godkjenner leveringen eller avhenter varen hos budserviceselskapet, kan vi (uten å påvirke andre rettigheter eller andre mulige løsninger for oss) gjøre ett eller begge av følgende:

a)kreve deg for betaling for begrunnede oppbevaringsgebyrer eller andre begrunnede omkostninger som skulle oppstå for oss

eller

b) gjøre varen utilgjengelig for levering eller avhentning og meddele deg at vi øyeblikkelig annullerer den inngåtte kontrakten. I dette tilfelle vil vi refundere det allerede betalte beløp i henhold til den gjeldende kontrakt enten til deg eller til ditt kreditt- eller debetkortselskap, fratrukket våre begrunnede administrasjonsgebyrer (inklusiv leveringsforsøk, etterfølgende tilbakelevering av varen, samt mulige oppbevaringsgebyrer, som beskrevet i avsnitt a) ovenfor.

SKRIVEFEIL

Vi tar forbehold mot eventuelle trykk- og skrivefeil. Dette inkluderer også feilaktige priser på varer.

PERSONVERNPOLICY

Du kan lese hele vår personvernpolicy her.

BETALINGSPARTNER FOR KORTTRANSAKSJONER

Kortnummer og beløp sendes til DIBS. DIBS har ikke tillatelse til å videreformidle denne informasjonen, foruten til kortselskapene for autorisasjon av beløpet. DIBS benytter den nyeste sikkerhetsteknologi, og arbeider aktivt med banker og Datatilsynet for å sikre kvalitet og din sikkerhet. All informasjon er kryptert med 128-bit SSL-kryptering.

INTERNETT

FARGER

Vi kan ikke garantere at fargene som vises på nettstedet tilsvarer de virkelige fargene. Fargene som vises er avhengig av innstillingene i nettleseren på din datamaskin.

JAVASCRIPT

JavaScript må være aktivert i nettleseren din for at siden skal fungere.

COOKIES

HVA ER EN COOKIE?

En cookie er en liten tekstfil som lagres på datamaskinen din av nettstedet du besøker. Cookies brukes på de fleste nettsteder for å gi deg tilgang til ulike funksjoner. Informasjonen i cookien brukes som regel til å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Det finnes to typer cookies. Den ene typen lagrer en fil på datamaskinen din og kan for eksempel benyttes ved funksjoner som forteller deg hva som er forandret siden sist du besøkte websiden. Den andre typen cookie kalles en session-cookie. Vårt nettsted benytter kun session cookies. Når du besøker oss og surfer på et område, blir denne cookien lagret midlertidig i datamaskinens minne, for å styre menyens utseende og sikre at riktig informasjon vises til deg. Session cookies blir ikke lagret på datamaskinen din, men forsvinner når du lukker nettleseren.

HVORDAN UNNGÅR DU COOKIES?

Du kan slå av cookies i nettleseren din. Dette kan imidlertid bety at du ikke kan bruke bestemte nettsteder. Akkurat hvordan det fungerer, kan du lese av dokumentasjon for din nettleser. Du kan få mer informasjon fra Datatilsynet.

LINKER

Vårt nettsted kan inneholde linker til andre nettsteder som ikke er under vår kontroll. Vi kan ikke være ansvarlig for personvernet eller innholdet på disse nettstedene. Vi har valgt å vise disse linkene for å hjelpe våre besøkende å finne mer informasjon om spesielle emner.

KRYPTERING

I Crossbrands beskytter vi dine data ved hjelp av kryptering. SSL står for Secure Sockets Layer, og er en funksjon som gjør at all informasjon som sendes mellom kjøper og selger er kryptert.